Vi erbjuder dig upp till 16 & 18 års trygghet!

Mitsubishi Electric tryggt köp
För att du som kund ska känna dig extra trygg med produkten ifrån oss på Mitsubishi Electric, har vi utöver vår garanti på 5 år tagit fram en trygghetsförsäkring tillsammans med Arctic försäkringsförmedlare. Genom att registrera din garanti hos oss och kryssa i fältet för trygghetsförsäkringen, får du ett erbjudande om att förlänga tryggheten på din luft/vatten och bergvärmepump innan den 5-åriga garantin löper ut. Trygghetsförsäkringen kommer du kunna förnya årsvis ända upp till 16 år för luft-vatten och 18 år för bergvärme.
Mitsubishi Electric Trygghetsförsäkring privat

Registrering av Mitsubishi Electric Trygghetsförsäkring

Du som kund registrerar din produkt för garanti på www.megaranti.se och fyller då samtidigt i att du vill ha information av Arctic gällande trygghetsförsäkring. Ett erbjudande om vår trygghetsförsäkring kommer att skickas till dig i god tid innan den 5-åriga garantin löper ut. Trygghetsförsäkringen kan förlängas årsvis, upp till 16 år för Ecodan produkter och 18 år för Geodan.

Ett komplement till din ordinarie försäkring

Vår trygghetsförsäkring är en självriskelimineringsförsäkring som kompletterar din ordinarie försäkring. Din ordinarie försäkring ersätter kostnaderna i samband med en maskinskada men med avdrag för självrisk och åldersavdrag. Trygghetsförsäkringen går därefter in och ersätter dig för självrisken och ålderavdraget. Den gäller även om din ordinarie
försäkring har gjort en avskrivning till 100% på produkten.

Privatperson med en villahemförsäkring

För att få ersättning från trygghetsförsäkringen måste reparationskostnaden för maskinskadan överstiga självrisken hos din villahemförsäkring. Överstiger reparationskostnaden självrisken men villahemförsäkringen har gjort avskrivning med 100 % ersätter trygghetsförsäkringen skadekostnaden.

Förutsättning

Produkten ska vara levererad av oss Mitsubishi Electric Sverige, för att den 5-åriga garantin och trygghetsförsäkringen ska gälla. Dessutom ska installationen utföras av en utav oss godkänd installatör. På luft-vatten och bergvärme kräver vi även att en service ska vara utförd  av auktoriserad återförsäljare efter 3 år (från 2 år och 10 månader till 3 år och 3 månader från original fakturadatum) och enligt vår garantiservice-checklista. Om service uteblir och intyg ej kan uppvisas, gäller 3-årig garanti. Ägaren av värmepumpen ombesörjer och bekostar detta själv.

Juridisk person med fastighets-/företagsförsäkring?

För dig som juridisk person lämnar Mitsubishi Electric 2 års garanti på din produkt. I samråd med din installatör kan de ordna med en 5-årig trygghet i form av 2 års garanti följt av en 3-årig trygghetsförsäkring. Registreringen utför dom på www.arctic.se/kvi. Efter dessa 5 år kommer du kunna förnya försäkringen upp till 10 år! Försäkringen gäller vid maskinskada och ersätter den självrisk och det åldersavdrag som fastighetsförsäkringen gör avdrag för vid en skada på produkten. Om reparationskostnaden inte överstiger självrisken hos fastighetsförsäkringen ersätter trygghetsförsäkringen hela beloppet.

Vad händer om din produkt skadas?

Skadeanmälan ska göras till Arctic på telefon 08-746 05 60 eller e-post kundtjanst@arctic.se Du ska även anmäla skadan omgående till din villahemförsäkring alternativt fastighets-/företagsförsäkring.

Arctic Försäkringsförmedlare

Samarbetet vi inlett är tillsammans med Arctic, som av Finansinspektionen är godkänd försäkringsförmedlare.

Frågor

Har du frågor kring din Mitsubishi Electric produkt ska du i första hand kontakta din återförsäljare. Har du frågor kring försäkringen vänder du dig till Arctic på telefonnummer 08-746 05 60 eller e-post: kundtjanst@arctic.se www.arctic.se.

Broschyr: 16-18_års_Trygghetsförsäkring