Mitsubishi Electric logo


Mitsubishi Electrics support hjälper dig gärna

support-person

I hjärtat av Mitsubishi Electrics huvudkontor i Häggvik utanför Stockholm sitter ett engagerat gäng på supporten och hjälper proffskunder såväl som privatpersoner. Hit vänder sig kunder med frågor som kan uppstå vid installation eller drift av företagets produkter. Möt Peter Lindh, chef för supportavdelningen, som här berättar mer om Mitsubishi Electrics filosofi kring support.

Det ska vara lätt att nå oss och du ska få kunnig hjälp snabbt. Det är vårt mål här på supporten, säger Peter Lindh, Service &amp; Technical Manager som har jobbat på Mitsubishi Electric sedan 2012. Han är också ansvarig för garantier och för att rapportera kvalitetsfrågor vidare till företagsledning och fabriker.</em> Rätt mycket har förändrats sedan Peter började. Dels har supporten dubblerats i personalstyrka för att kunna ge fler kunder service på kortare tid och dels har ett nytt telefonsystem installerats som ger en bättre kundupplevelse. Är det telefonkö kan du som kund nu välja att bli uppringd så fort första bästa supporttekniker blir ledig.

Support-liten

Supporttekniker med lång erfarenhet

När du kontaktar supporten svarar alltid en erfaren och proffsig kyltekniker. Erfarenheten på den här avdelningen är respektingivande. Den som har ”kortast” erfarenhet har jobbat 12 år som kyltekniker. De flesta har långt mer än 20 års erfarenhet. De vet hur det är att jobba ute på fältet och det de inte kan om företagets produkter är förmodligen inte värt att veta. På tal om fältet ja. Supportavdelningen består faktiskt inte bara av gänget på huvudkontoret. Det finns även supportmedarbetare i Lund, Göteborg och Stockholm som jobbar med fältsupport över hela landet. Av de som ringer supporten är drygt 8 procent privatkunder. En del andra i branschen har valt att inte själva hantera frågor från privatkunder utan hänvisar dem direkt till installatörerna. Peter Lindh menar tvärtom att det finns ett stort värde i att hjälpa även privatkunder. Inte minst eftersom de är en viktig kundgrupp för Mitsubishi Electric och dessa kontakter är ovärderliga för företag som är verkligt intresserad av hur deras produkter fungerar ute hos slutkunderna. Lätt att nå supporten Vilken som är den vanligaste frågan hos support finns det inget svar på enligt Peter Lindh. Det varierar enormt. Men generellt gäller de flesta samtalen garantifrågor, felsökningar och hjälp med uppstart av maskiner, till exempel fyllnadsmängder och rörlängder. – För oss är det inte tomma ord, vi anstränger oss hårt för att erbjuda support av världsklass. Vi tror och hoppas att det märks för alla som kontaktar oss, säger Peter Lindh. Mitsubishi Electrics support har öppet mellan kl 7:30-17:00 vardagar. Kontakta dem på tel:08-625 10 90 eller mail support@se.mee.com.

Om oss

Om ossHållbarhetKarriärPress

Följ oss

FacebookLinkedinInstagramYoutube

Sekretesspolicy | Användarvillkor | Cookies | Hantering av personuppgifter | Webbplatskarta

© Mitsubishi Electric Sweden