Mitsubishi Electric logo

Mitsubishi Electric Europe B.V.

ÅterförsäljareLogga in


Efterköpsguide

Äger du en Mitsubishi Electric-produkt? Här hittar du användbar information!

Grattis till ett bra köp!

Först och främst vill vi tacka dig för att du har valt att köpa en produkt tillverkad av oss. Vi är väldigt tacksamma för ditt förtroende och hoppas att du ska kunna njuta av en härlig komfort hemma i många år framöver.

I dagsläget har vi ingen egen supportfunktion för privatkunder. Istället finns våra duktiga auktoriserade återförsäljare och installatörer till din hjälp.

Har du frågor om din produkt ska du därför kontakta din återförsäljare som tagit hand om installationen. Som extra hjälp finns den här webbsidan också. Här kan du hitta svar på vanliga frågor och ta del av viktig information.

Här hittar du alla auktoriserade återförsäljare och installatörer

Missa inte att registrera din garanti

Garantin till din produkt är en viktig del i köpet. Missa därför inte att läsa garantivillkoren och kom ihåg att registrera din garanti här.

Vid problem med din värmepump kontaktar du din installatör som i sin tur ordnar garantin med oss!

Koppla upp din produkt mot appen MELCloud Home

Om din värmepump från Mitsubishi Electric har wifi kan du använda appen MELCloud Home för att styra och övervaka den på distans. Praktiskt, eller hur?

Majoriteten av våra värmepumpar har wifi-interface inbyggt men annars är det ett tillbehör som ofta kan monteras i efterhand. Hör med din installatör vad som gäller för din modell!

Vanliga frågor om drift och underhåll

FAQ – drift & underhåll

Tappat bort din användarmanual?

I dokumentbanken kan du leta upp din produkts användarmanual.

Gör så här:
1. Välj "Operation Manual” i rullmenyn under ”Dokumenttyp”.

2. Skriv sedan produktens namn, till exempel Hero eller MSZ-LN i rutan vid ”sök”.

3. Sen är det bara att titta bland sökresultaten och ladda hem användarmanualen som en pdf.

Om du är osäker på vad din produkt heter hittar du den specifika modellbeteckningen exempelvis på fakturan, i bekräftelsemejlet du fick när du garantiregistrerade din produkt eller på själva maskinen. Leta efter dekalen med serienummer och modellbeteckning som alltid sitter någonstans på produkten.

Din luft-luftvärmepump har effektiva filter – som kan behöva bytas

I din luft-luftvärmepumps inomhusdel sitter det effektiva luftreningsfilter som renar inomhusluften. Om du så småningom märker att smuts eller lukt inte försvinner när du rengör filtret, då kan det vara dags att byta ut det. Då beställer du enkelt nya filter från din närmaste återförsäljare.

Klicka in på filtersidan så kan du ta reda på vad respektive filter har för funktion och vilka filter som sitter i vilken värmepump. (I din manual står det också vilken typ av filter som finns i din luft-luftvärmepump.)

Svar på vanliga frågor om värme, kyla och ventilation

Luft-luftvärmepumpar

FAQ

Luft-vattenvärmepumpar

FAQ

Bergvärmepumpar

FAQ

Luftkonditionering

FAQ

Miniventilation

FAQ

Vi tar ansvar hela vägen, men behöver din hjälp när värmepumpen ska kasseras

Som producent tar vi ansvar för våra värmepumpar under hela deras livscykel. Därför är vi anslutna till El-Kretsen, ett nationellt godkänt insamlingssystem för elektronik och miljöfarligt avfall.

Systemet finansieras av de avgifter vi, och övriga anslutna företag med producentansvar, varje månad betalar för de produkter vi sätter på marknaden. När din värmepump en dag om många år har gjort sitt är det därför viktigt att du som villaägare, med hjälp av certifierade installatörer, tar ansvar för att den tas om hand på ett säkert, lagligt och miljövänligt sätt. På så vis gör du både miljön och framtiden en tjänst.

Service och reparation

Behöver din maskin service?

Kontakta oss

Om oss

Om ossHållbarhetKarriärPress

Följ oss

FacebookLinkedinInstagramYoutube

Sekretesspolicy | Användarvillkor | Cookies | Hantering av personuppgifter | Webbplatskarta

© Mitsubishi Electric Sweden